Nya inlägg

  • Inga inlägg att visa.

Topic-icon Skärhastighet

  • kenneth
  • kenneth Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
Mer
14 år 8 månader sedan #23606 av kenneth
Skärhastighet skapades av kenneth
Mer
14 år 8 månader sedan #23627 av dan610324
Svar från dan610324 i ämnet Skärhastighet
det är bara att köra högsta möjliga varvtal , skäre mår inte riktigt bra med för låg hastighet men det är nog troligen inga större mängder du tänker svarva så det går nog bra . ytan blir ju heller inte maximal , men jag vet inte vad du ska göra så kan inte precisera nå tips . försök att köra så liten nosradie som möjligt när du har för låg hastighet , ev även att olja biten innan du kör , de finns lite diverse knep . men prova , de ä inte farligt

Det var den AMPRE ELEKTRIKERN STRÖM som var ute och åkte i sin ELBIL och då fick han en SLADD och slog en VOLT, om det inte
Mer
14 år 8 månader sedan #23628 av dan610324
Svar från dan610324 i ämnet Skärhastighet
framförallt så bör du undvika skär med stor negativ skärvinkel

Det var den AMPRE ELEKTRIKERN STRÖM som var ute och åkte i sin ELBIL och då fick han en SLADD och slog en VOLT, om det inte
  • kenneth
  • kenneth Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
Mer
14 år 8 månader sedan #23634 av kenneth
Svar från kenneth i ämnet Skärhastighet
Mer
14 år 8 månader sedan #23689 av dan610324
Svar från dan610324 i ämnet Skärhastighet
det beror ju helt å hållet på va du ska göra, är det bara en pryl du ska göra å vill ha en perfekt yta å tiden inte har någon betydelse då skulle jag rekomendera dig att slipa detaljen i svarven .
gör en hållare för en högvarvig slipmaskin å sätt upp den med en sån där expanderande gummirulle , sen går det relativt fort att köra de du ska göra å då får du en perfekt yta samt att du kan hålla toleranser på mindre än en hundradel utan problem . det är bättre än att svarva om man inte har bra utrustning , å ja misstänker väl att det inte är någon massproduktion du ska ha . med en slipmaskin så kan du ju på till perfekta ytor , å om du snedställer toppsliden så kan du ju även få lite släppning på stansen så den inte behöver vara helt rak på sidorna , du kan ju även vinkla lite så att skäret får en lite vassare form ( ca 85 grader ) 1,5 grads släppning på sidorna och 3,5 på själva stansytan . det finns många lösningar på ett sånt här problem , men så här skulle jag ha gjort . och då får du garanterat ett perfekt resultat . ju vassare stans ju bättre resultat när du börjar stansa , å de ä ju skönt om man kan minimera gradningen .

men berätta lite mer exakt vad du skall göra så kanske jag kan komma på nån bättre lösning .
jag vet ju heller inte vad du har för kunskaper eller utrustning eller vilka precissionskrav du har , om du vill så kan du ju slå en signal

Det var den AMPRE ELEKTRIKERN STRÖM som var ute och åkte i sin ELBIL och då fick han en SLADD och slog en VOLT, om det inte
  • kenneth
  • kenneth Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
Mer
14 år 8 månader sedan #23705 av kenneth
Svar från kenneth i ämnet Skärhastighet
Sidan laddades på: 0.073 sekunder
Powered by Kunena Forum