Nya inlägg

Topic-icon Kan man gjuta i rostfritt stål?

  • therookie
  • therookie Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Mer
16 år 2 månader sedan #14292 av therookie
Kan man gjuta i rostfritt stål? skapades av therookie
Som rubriken lyder .. kan man det ? jag är intreserad av detta till en del av mina nybörjar projekt
Mer
16 år 2 månader sedan - 16 år 2 månader sedan #14354 av EeWe
Svar från EeWe i ämnet Kan man gjuta i rostfritt stål?
Ja, Vissa kvaliteter, men det är nog inget man bör räkna med att kunna göra själv, att gjuta järn är en sak, stål en helt annan, men det går, åtminstone om man inte har absoluta krav på form och precicion.

Tänk på att olika typer av rostfritt kan ha fundamentalt olika egenskaper.

Mer om ugnar och annat hittar du under denna rubrik:
Antracit Forum > Gjutning - Casting metal > Järn - Iron (casting)

Reckommenderar att du använder en degelugn, eller motsvarande för att undvika föroreningar.



Om du aldrig har hållt på med gjutning förut reckommenderar jag dock varmt att du först testar med tex brons, mässing, etc så att du lär dig tekninken, innan du börjar med järn och stål.
Last edit: 16 år 2 månader sedan by EeWe.
Sidan laddades på: 0.088 sekunder
Powered by Kunena Forum