Nya inlägg

  • Inga inlägg att visa.

Topic-icon välla aluminium

  • skönsmeden
  • skönsmeden Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Mer
15 år 6 månader sedan #19210 av skönsmeden
välla aluminium skapades av skönsmeden
Hej
Är det någon som har erfarenhet av att välla aluminium??
Materialet är ur 6000 serien, tvärsnitt 50x30 mm, i princip länksmide.
//anders
Mer
15 år 6 månader sedan #19216 av Kallsmén
Svar från Kallsmén i ämnet välla aluminium
Välla aluminium tror jag inte går, för alu är ju väldigt känsligt för föroreningar när man svetsar det, så jag tror inte det går, men gör gärna ett försök och rapportera hur det gick.

Kallsme´n
Mer
15 år 6 månader sedan #19234 av gustav_metal
Svar från gustav_metal i ämnet välla aluminium
Hmm du borde nog nästan ta och ringa Per Alneius ikrokiga smedjan med en sån fråga han har vällt det messta som går och inte går att välla.
  • skönsmeden
  • skönsmeden Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Mer
15 år 6 månader sedan #19235 av skönsmeden
Svar från skönsmeden i ämnet välla aluminium
Ok vi provar, har någon ett telefonnummer.... :)
Sidan laddades på: 0.074 sekunder
Powered by Kunena Forum