Nya inlägg

Topic-icon Smida blad av bult?

  • Smeaknosen
  • Smeaknosen Profilbild Författare ämne
  • Besökare
  • Besökare
12 år 2 månader sedan #28355 av Smeaknosen
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Fick en tanke idag när jag var i garaget o skruvade lite, undra hur det skulle gå att smida ett knivblad av bult av högre kvalite? tex 12:9 eller nåt sånt? det blir mycket fina bultar över efter motorrenoveringar osv...
Som sagt var en tanke, är det nån som redan testat detta kanske?

mvh/Håkan
Mer
12 år 2 månader sedan #28360 av Kallsmén
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Ofta så är bultar 8,8 å 12,9 samma material bar det att det är upphärdat hårdare i 12,9.
Brukar vara 2225 i bultar, i vissa fall 2541 i 12,9

8,8 kan vara 1672 åxå

Kallsme´n
  • Smeaknosen
  • Smeaknosen Profilbild Författare ämne
  • Besökare
  • Besökare
12 år 2 månader sedan #28362 av Smeaknosen
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Jahajaharru då har man lärt sig det med, ska bara ta fram min verkstadshandbok och kolla upp dom krypterade koderna ;D
Inser att min nästa hemläxa är att plugga på lite om metallens olika betäckningar :D

mvh/Håkan
Sidan laddades på: 0.056 sekunder
Powered by Kunena Forum