Nya inlägg

  • Inga inlägg att visa.

Topic-icon Hyttblecket Lördag 19/9-2009

  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
14 år 9 månader sedan #29201 av Johan Sangberg
Hyttblecket Lördag 19/9-2009 skapades av Johan Sangberg
Hej

Hyttblecket i Granbergsdal är där vi samlas med fältässjor och andra attiraljer.

Här ligger ju själva Granbergsdals Hytta som vi kan göra besök i och även anordna årets utställning av smidesalster.
På Hyttblecket serveras det ”nationalrätten” Kolbulle och annan mat.

Även i år blir det musik och uppträdande på hyttblecket.

Kolmilan är i full aktivitet och det är 22-dra året på raken som milan är aktiv.

Kom gärna med önskemål och ideer om vad vi kan göra mer detta år!?

Mer silversmeder vore fantastiskt att få på plats och även en och annan knivmakare kanske!

Sedan tycker jag att inslaget med den gamla fjäderhammaren och tändkulemotorn borde kunna utvecklas med fler intressanta maskiner och verktyg från smedjan "förr i tiden".

Mer kommer….

//admin

Johan Sangberg
Mer
14 år 7 månader sedan #29358 av Kenth
Svar från Kenth i ämnet Hyttblecket Lördag 19/9-2009
Hej alla
Det börjar bli dags att bestämma sig för om att vara med i Granbergsdal och smida? Vi har ett antal namn redan nu som har anmält sitt intresse men vi kommer att skicka ut en inbjudan till var och en så vi blir säkra på vilka som kommer och smider så passa på och säg till om att ni skall vara med till mig eller Johan (admin). Den här tråden kommer att bli den som hanterar vilka smeder som kommer samt hur programmet ser ut.

Vi skall försöka få till något på fredagen. Lördagen ser nog ut som vanligt med smide på Hyttblecket samt smide nere hon Roger i Hammarsmedjan å sen har vi ju festen på kvällen. Söndagen bjuder också på smide fram till lunch, får se om vi kan få till något ytterligare under den dagen också.

Dessa har visat intresse för att vara med oss på Hyttblecket:
Lina Sundin
Erika Galle
Åsa
Jussi
Olof Nilsson
Conrad Hicks
Emil Schönning
Yvonne Carlsson
Björn Kumlin
Raymond Smed
Jernmalm + fru
Sjur
Erik vargtand
Wille
Nico Caspers
Swedan
Stefan Asp + hans söner
Janne Hansson
Träakademin?
Myring
Astor?
Patrik?

Så fort jag har fått bekräftelse utvecklas denna tråd till att likna dem från tidigare år.

mvh/kenth
Sidan laddades på: 0.092 sekunder
Powered by Kunena Forum