Nya inlägg

  • Inga inlägg att visa.

Topic-icon Alla Smeders Dag

  • jalle
  • jalle Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Mer
16 år 4 veckor sedan #24936 av jalle
Alla Smeders Dag skapades av jalle
Hej alla smeder runt om i landet.Vill bara informera om att smedjan i södra mossby gård kommer att vara öppen under alla smeders dag. Den ligger i Hällabrottet söder om Örebro och jag som är smed där har varit smed i 15 år nu ,så nu vågar jag ha smedjan öppen för första gången. Har hållit smideskurser i 10 år tre dagar i veckan men aldrig hållit den öppen för allmenheten så det skall bli spännande.

jalle
Mer
16 år 3 veckor sedan #25029 av Kenth
Svar från Kenth i ämnet Alla Smeders Dag
Hej
De e kul att du håller öppet under Alla Smeders Dag vilket även jag kommer att ha, vet just nu inte i vilken smedja jag ska hålla till i så jag kan inte pricka ut mig på kartan. Jag tittade efter om du hade gjort det men hittade inte dig där, följ länken här och pricka in dig.
http://www.antracit.se/index.php/Smideslistan/Alla-Smeders-Dag-2008.html

kenth

jalle skrev: Hej alla smeder runt om i landet.Vill bara informera om att smedjan i södra mossby gård kommer att vara öppen under alla smeders dag. Den ligger i Hällabrottet söder om Örebro och jag som är smed där har varit smed i 15 år nu ,så nu vågar jag ha smedjan öppen för första gången. Har hållit smideskurser i 10 år tre dagar i veckan men aldrig hållit den öppen för allmenheten så det skall bli spännande.

  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
16 år 1 vecka sedan #25252 av Johan Sangberg
Svar från Johan Sangberg i ämnet Alla Smeders Dag
;D Två smedjor i Varberg som kommer att ha öppet på Alla Smeders Dag. Minns inte vilka men dom ringde in igår under Innebandymatchen jag såg på.

//admin

Johan Sangberg
Mer
16 år 1 vecka sedan #25296 av jenlangs
Svar från jenlangs i ämnet Alla Smeders Dag
.. och trekant-smedjan provar igjen, fast i fjol kom inte en j!"¤!"¤ sjel förbi, och höll på brenna ner hela skiten! (Gas-lekka i røk-huven, timmerväggen börja brinna ...)

Slägg-dreng/tjej önskas välkommen under dagen förr skoj och fika! (Ed i Eds kommun) Skicka gärna ett PM ..

;D ;D ;D ;D jens-erik

http://home.halden.net/jenlangs/trekantsmia.html
Mer
16 år 1 vecka sedan #25310 av Patrik
Svar från Patrik i ämnet Alla Smeders Dag
Hejsan, vore skoj att veta vilka fler smedjor som skulle ha öppet i Varberg... jag kommer att ha öppen min smedja 2 mil norr om varberg i alla fall. Finns med på smideslistan...

/Patrik
Mer
15 år 10 månader sedan #25827 av Kai G
Svar från Kai G i ämnet Alla Smeders Dag
Hej ! Här kommer mitt första inlägg på detta forum. I Lördags hade jag invigning av min nytimrade smedja, och den kommer naturligtvis att hållas öppen i morgon på Alla Smeders Dag .Härom dagen var jag på besök hos Radio Berg 107,7 mhz i Svenstavik ( Jämtland ) och dom drog genast igång att propagera för Antracit och Alla Smeders Dag. // Kai G

Kai G
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
15 år 10 månader sedan #25828 av Johan Sangberg
Svar från Johan Sangberg i ämnet Alla Smeders Dag

Kai G skrev: Hej ! Här kommer mitt första inlägg på detta forum. I Lördags hade jag invigning av min nytimrade smedja, och den kommer naturligtvis att hållas öppen i morgon på Alla Smeders Dag .Härom dagen var jag på besök hos Radio Berg 107,7 mhz i Svenstavik ( Jämtland ) och dom drog genast igång att propagera för Antracit och Alla Smeders Dag. // Kai G


Hej Kai G

Välkommen med ditt första inlägg och grattis till din smedja!!

Kul att du hakar på Alla Smeders DAg och att radion uppmärksammar detta. Hoppas det kommer många besökare till din och alla andra smedjor imorgon!!

//admin

Johan Sangberg
Sidan laddades på: 0.095 sekunder
Powered by Kunena Forum