Nya inlägg

  • Inga inlägg att visa.

Topic-icon Alla Smeders Dag Informationsmaterial [Uppdaterat Datum]

  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
16 år 2 månader sedan - 16 år 1 månad sedan #24183 av Johan Sangberg
Hej

Här kommer en uppdatering av förra årets upprop om en allmän dag för smidet, Alla Smeders Dag.

Vi har skapat en 2-sidig vikfolder att skriva ut i A4 format som man sedan viker 3 gånger.

Det finns dessutom ett "flygblad" som beskriver vad Alla Smeders Dag är och ett som beskriver dess upprinnelse och syfte. Det är bara att tanka hem och skriva ut.

Obs om ni hittar någon felaktighet eller vill lägga till något så meddela admin eller moderatorerna!

Med förhoppning om en enu mer lyckad Alla Smeders Dag år 2008 med mycket uppmärksamhet för smidet!

Här kan man läsa förra årets inlägg om Alla Smeders Dag och vilka som deltog bl.a.

//admin

Johan Sangberg
Bilagor:
Last edit: 16 år 1 månad sedan by Johan Sangberg.
Mer
16 år 2 månader sedan #24191 av Patrik
Hejsan Johan.

Snyggt och prydligt som vanligt!
Undrar bara lite om vik-foldern, verkar ha blivit lite ändrat sedan förra åter... Det står ett telefonnr istället för http://www.antracit.se .
Känns lite fel att inte peka på webben tycker jag.

Jag gillar bilden starkt!!

/Patrik
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
16 år 2 månader sedan #24196 av Johan Sangberg
Tack

Ok det där med numret skall ändra det där med telefonnumret. Vet inte hur det kom dit. Kan vara att det passade i en annan situation.

//johan

Johan Sangberg
Mer
16 år 2 månader sedan #24197 av Lars Eriksson
För vem är vikfoldern skriven? Vem ska läsa den? Vi här på Antracit eller allmänheten?
/LE
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
16 år 2 månader sedan #24198 av Johan Sangberg
Allmänheten och Antracitare?

Johan Sangberg
  • Solberga Konstsmide
  • Solberga Konstsmide Profilbild
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Mer
16 år 1 månad sedan #24770 av Solberga Konstsmide
Svar från Solberga Konstsmide i ämnet Alla Smeders Dag Informationsmaterial [Uppdaterat Datum]

Admin skrev: Tack

Ok det där med numret skall ändra det där med telefonnumret. Vet inte hur det kom dit. Kan vara att det passade i en annan situation.

//johan


Hej Johan, telnumret är kvar, har du glömt att ändra?

Lasse [url=http://solbergakonstsmide.se$quot;:1kcofowr]
Fil bilaga:
[/url]
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
16 år 1 månad sedan #24771 av Johan Sangberg
;D Hej

Nej det har jag inte. Jag har fokuserat på helt andra saker just nu. Hela antracits uppgradering till nu teknik, tre dagars arbete minst. jag ändrar telefonnumret när uppgraderingen är klar. (jag ser ingen katastrof i att det står ett nummer där just nu). Har ni mer informationsmaterial och saker kring alla smeders dag kan det skickas till info[at]antracit.nu

//admin

Johan Sangberg
Mer
16 år 1 månad sedan #24775 av Träakademien
Smedjan på Träakademien har beslutat att ha öppet hus denna dag!!!
Ulla
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
16 år 1 månad sedan #24776 av Johan Sangberg
Hej Ulla

Aldeles utmärkt!! ;D Mer info och uppdateringar följer under nästa vecka.... :P


//admin

Johan Sangberg
  • Solberga Konstsmide
  • Solberga Konstsmide Profilbild
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Mer
16 år 1 månad sedan - 16 år 1 månad sedan #24778 av Solberga Konstsmide
Svar från Solberga Konstsmide i ämnet Alla Smeders Dag Informationsmaterial [Uppdaterat Datum]
Jag har fokuserat på helt andra saker just nu. Hela antracits uppgradering till nu teknik, tre dagars arbete minst. jag ändrar telefonnumret när uppgraderingen är klar. (jag ser ingen katastrof i att det står ett nummer där just nu). Har ni mer informationsmaterial och saker kring alla smeders dag kan det skickas till info[at]antracit.nu

Vad tid du lägger ner på Antracit; Tack Johan.

Lasse [url=http://solbergakonstsmide.se$quot;:1kcofowr]
Fil bilaga:
[/url]
Last edit: 16 år 1 månad sedan by Solberga Konstsmide.
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
16 år 1 månad sedan #24859 av Johan Sangberg
Uppdaterat alla flygblad och vikfoldrar i första inlägget!! :)

Johan Sangberg
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
16 år 1 vecka sedan #25280 av Johan Sangberg
Hej

Just nu har det ju hämtats ner ett 20-tal gånger från detta inlägg och från " downloads " nästan 50 ggr. Det blir ju hela 70 nedladdningar av materialet Vikbrochyr!

Om inte all hämtats av en och samma person så blir det ju riktigt många ställen som planerar att hålla Öppet hus på Alla Smeders Dag!!

Bra

Med det saknas en massa öppna smedjor på Kartan i Smideslistan ? Hur skall folk och intresserade då hitta??

Mindre Bra


//admin

Johan Sangberg
Mer
16 år 1 vecka sedan #25309 av Patrik
Smedjan hemma hos mig ska vara öppen! De som vill får gärna komma och titta, inte något avancerat men öppet kommer det att vara och smida kommer det att göras.

Finns med på kartan...

/Patrik
Mer
16 år 6 dagar sedan #25386 av Metalmageren
Hej Admin !
Det er fint jobbat att ni fåt logan till allasmeders dag på dansk/norsk !
Nu er det ju bara før mig att lægga till min adress m.m. och så ut med det.
Men jag har ett problem och det er : Hur lægger jag till mig på antracit om att jag holder øppet hus ? er det på smides listan eller var och hur gør man?
Hilsen Metalmageren
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
16 år 6 dagar sedan #25388 av Johan Sangberg

Metalmageren skrev: Hej Admin !
Det er fint jobbat att ni fåt logan till allasmeders dag på dansk/norsk !
Nu er det ju bara før mig att lægga till min adress m.m. och så ut med det.
Men jag har ett problem och det er : Hur lægger jag till mig på antracit om att jag holder øppet hus ? er det på smides listan eller var och hur gør man?
Hilsen Metalmageren


Japp Smideslistan döptes den till och det är bara att skriva in dina uppgiter där...Och nu e det brådis!!

http://www.antracit.se/component/option ... 5/lang,sv/

eller direkt till formuläret

http://www.antracit.se/component/option ... 5/lang,sv/

//admin

Johan Sangberg
Sidan laddades på: 0.103 sekunder
Powered by Kunena Forum