Nya inlägg

  • Inga inlägg att visa.

Topic-icon Utskickad information

  • Kenth
  • Kenth Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
Mer
17 år 5 dagar sedan #19144 av Kenth
Utskickad information skapades av Kenth
Hej
Jag har i dagarna skickat ut information till alla hembyggdsförbund i landet och till tidningar över hela landet (dock inte alla) detta kommer jag att upprepa någon gång till innan dagen infaller, pdf:filen som finns i ett annat ämne under denna tavla har jag utnyttjat.
Det vore bra om var och en som känner för att sprida informationen vidare gör det till sina lokala känningar, hembygdsföreningar, tidningar, radio, TV, företag, smeder mm mm.

kenth
  • Kenth
  • Kenth Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
Mer
16 år 11 månader sedan - 16 år 11 månader sedan #19412 av Kenth
Svar från Kenth i ämnet Utskickad information
Hej alla
Skulle nog vilja ha lite hjälp av er att hitta e-postadresser som jag kan skicka pdf. filen till. Har fått ihop en hel del genom att gå igenom våra länkar samt söka på nätet men jag har naturligtvis långt ifrån alla som kunde vara av intresse. Jag behöver till tidningar, hembygsföreningar, intressanta företag, konstsmeder å vanliga smeder i alla metallslagen, föreningar mm mm mm. Jag har gjort en uppdelning av de e-postadresser jag har i olika kategorier.

Posta ett pm till mig så tar jag hand om det. E-postlistan kan också komma till användning inför Antracit träffen i höst.

kenth
Last edit: 16 år 11 månader sedan by Kenth.
  • Solberga Konstsmide
  • Solberga Konstsmide Profilbild
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Mer
16 år 11 månader sedan #19415 av Solberga Konstsmide
Svar från Solberga Konstsmide i ämnet Utskickad information
Jag har vidarebefodrat PDF filen till ett antal personer på Norrköpings Tidningar men vet inget om resultatet.

Lasse [url=http://solbergakonstsmide.se$quot;:1kcofowr]
Fil bilaga:
[/url]
Mer
16 år 11 månader sedan #19418 av Shadow
Svar från Shadow i ämnet Utskickad information
Hej,

Ett tips är att skicka till alla hemslöjdsföreningar!
  • Kenth
  • Kenth Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
Mer
16 år 11 månader sedan #19430 av Kenth
Svar från Kenth i ämnet Utskickad information

Shadow skrev: Hej,
Ett tips är att skicka till alla hemslöjdsföreningar!

Hej
Så hade jag tänkt men det är ett stort jobb att göra det så jag valde att skicka till alla Hemslöjdsförbund och om jag förstår det hela så har de en hierarki där förbunden har en region där ett antal föreningar ingår.
Om vi skall skicka till alla föreningar så behöver jag nog hjälp att skriva mailadresser och skicka dem till mig.

kenth
Mer
16 år 10 månader sedan #19684 av Jimi
Svar från Jimi i ämnet Utskickad information
Hej alla ni som tycks ha kontakter att nyttja!
Har ni fått någon uppfattning om hur stort intresset är hos Smeder/hembyggdsföreningar/Hemslöjdsföreningar, och om allmänheten nåtts utöver boende i karlskoga?

Når vi dem som är intresserade, både smeder och allmänheten?

Vilka insatser behövs??

-Jimi
  • Kenth
  • Kenth Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
Mer
16 år 10 månader sedan #19686 av Kenth
Svar från Kenth i ämnet Utskickad information

Jimi skrev: Hej alla ni som tycks ha kontakter att nyttja!
Har ni fått någon uppfattning om hur stort intresset är hos Smeder/hembyggdsföreningar/Hemslöjdsföreningar, och om allmänheten nåtts utöver boende i karlskoga?
Når vi dem som är intresserade, både smeder och allmänheten?
Vilka insatser behövs??
-Jimi

Hej
Många smeder har vi nått tror jag, för jag har skickat till en del men långt från alla, å jag räknar med att "alla" här på Antracit vet om det. Jag har skickat till alla Hembygdsförbund men inte föreningar, däremot är det nog sämre med allmänheten, svårt att komma åt om det inte annonseras. Jag kommer att föra in det i vår lokla blaska, finns en gratis annons sida varje torsdag som handlar om veckan evenemang, vore bra om alla kunde göra detsamma, då får vi i alla fall lite spridning till allmänheten.

Ju fler som hjälper till att sprida information ju fler vet om smidesdagen.

kenth
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
16 år 10 månader sedan #19690 av Johan Sangberg
Svar från Johan Sangberg i ämnet Utskickad information
Hej

Jag har haft kontakt med Smidesföreningen, Sätergläntan, Stenebyskolan som alla e possitiva och "backar up" Smidesdagen.

Att skicka mejl till tidningar och lokalTV kan ju vara ett bra komplement verkligen! (Göteborgs-Posten, Aftonbladet, Dagens Nyheter, Bohusläningen osv, osv!).

Sedan har vi ju andra forum på "nätet"!

Jag har hört en hel del om Smidesdagen och det e bara possitivt så det kommer att få genomslag om vi "puffar på".
//admin

Johan Sangberg
Sidan laddades på: 0.100 sekunder
Powered by Kunena Forum