Nya inlägg

  • Inga inlägg att visa.

Topic-icon Lyckad smidesträff

  • Kenth
  • Kenth Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
Mer
16 år 6 månader sedan - 16 år 6 månader sedan #21624 av Kenth
Lyckad smidesträff skapades av Kenth
Hej och tack alla, framförallt alla smeder, som kom till Granbergsdal och gjorde helgen till ännu en oförglömlig tillställning. Vädret var med oss även detta år och massor av besökare under lördagen å så hade vi en fantastisk kväll i kallsme´ns smedja med nästan 80 gäster. Ett härligt inslag under kvällen var nog SmeVilles luftgitarrsolo på en gitarr som kallsme´n smidit och som SmeVille fick.

[html]<object width="425" height="350"><param name="movie" value=" www.youtube.com/v/DlqQBxDE5tg "></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src=" www.youtube.com/v/DlqQBxDE5tg " type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>[/html]

kenth
Last edit: 16 år 6 månader sedan by Johan Sangberg.
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
16 år 6 månader sedan #21625 av Johan Sangberg
Svar från Johan Sangberg i ämnet Lyckad smidesträff
;D ;D ;D

Tack alla

Har ni fler videor? Skicka in dom till Antracit eller publicera dom på ex. YouTube och skicka länken! Heavy Metal!!

[html]<object width="425" height="350"><param name="movie" value=" www.youtube.com/v/DlqQBxDE5tg "></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src=" www.youtube.com/v/DlqQBxDE5tg " type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>[/html]

//admin

Johan Sangberg
Mer
16 år 6 månader sedan #21632 av Melchior
Svar från Melchior i ämnet Lyckad smidesträff
Tack allihopa för toppenhelg. Det var helt suveränt!
Har sett massor med kul smide som jag verkligen tycker var inspirerande.
Härligt med alla nya ansikten som inte längre är ett "alias"!

Kul med alla barnen som fick springa runt och "bara vara", det är så härligt.

Nu ska jag bara ta och pallra mig till smedjan och testa allt som jag har inspirerats till!

Vill verkligen tacka alla som har varit med och organiserat träffen, det är verkligen ni som har gjort att allt flyter på så bra!

Tack än en gång för en toppenhelg!

/E

Emil Schönning
Mer
16 år 6 månader sedan #21646 av Ludwigo
Svar från Ludwigo i ämnet Lyckad smidesträff
Jag vill också ta tillfället i akt att passa på att tacka för en helt otroligt trevlig tillställning! Tack till alla jag träffade och alla andra också! Alla är så trevliga, hjälpsamma och generösa med sina kunskaper vilket är så himla kul!

Ett extra stort tack till Admin och Kallsmén!

"Men 200 år kunna även gäddan och karpen bli, 40 års ålder kan också paddan uppnå, och lika gammal
som svinet blir kräftan, om den får leva." ur "Biologiska skisser" (1911) :)
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
16 år 6 månader sedan #21651 av Johan Sangberg
Svar från Johan Sangberg i ämnet Lyckad smidesträff
Hej

Jag vill passa på att lägga till några fler bilder här och så kommer det ett reportage längre fram. Det har dessutom spelats in en film på DVD från träffen som kommer att göras tillgänglig här om någon vecka.

Håll till godo

Fil bilaga:
Fil bilaga:
Fil bilaga:
Fil bilaga:

Johan Sangberg
Mer
16 år 6 månader sedan #21653 av martinsrune
Svar från martinsrune i ämnet Lyckad smidesträff
Hej.
Tack alla för en mycket lärorik, intressant och inspirerande dag på en fantastisk plats!
Mer
16 år 6 månader sedan #21657 av Kallsmén
Svar från Kallsmén i ämnet Lyckad smidesträff
Jag vill ju åxå rikta ett tack till alla som kom och förhoppningsvis kommer nästa år åxå, för utan er så blir det ju ingenting. ;D ;D

Kallsme´n, med personal
Mer
16 år 6 månader sedan #21660 av Lidskjalf
Svar från Lidskjalf i ämnet Lyckad smidesträff
Hejsan!

Får även jag tacka för denna underbara tillställning, inspererande som tusan! Tog ett par filmklipp under Lördagen, ett där Kallsme´n smider spett och ett kort på den lilla fjäderhammaren med trästativ. Dom kommer upp på You Tube så fort som möjligt och sedan länkar jag till dom här, men det är något problem med min dator för tillfället.... går inte att läsa in filmerna.

//Björn
Mer
16 år 6 månader sedan - 16 år 6 månader sedan #21670 av Lidskjalf
Svar från Lidskjalf i ämnet Lyckad smidesträff
Nu kommer filmerna:

[html]<object width="425" height="350"><param name="movie" value=" www.youtube.com/v/x-fx0pHngoQ "></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src=" www.youtube.com/v/x-fx0pHngoQ " type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>[/html]

[html]<object width="425" height="350"><param name="movie" value=" www.youtube.com/v/hBicL-jaZII "></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src=" www.youtube.com/v/hBicL-jaZII " type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>[/html]
Last edit: 16 år 6 månader sedan by Johan Sangberg.
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
16 år 6 månader sedan - 16 år 6 månader sedan #21672 av Johan Sangberg
Svar från Johan Sangberg i ämnet Lyckad smidesträff
;D Läckert! Tack

(PS Det är någe fel med YouTube taggen men skriv bara in länken så fixar jag i efterhand DS)

//admin

Johan Sangberg
Last edit: 16 år 6 månader sedan by Johan Sangberg.
Mer
16 år 6 månader sedan #21747 av gustav_metal
Svar från gustav_metal i ämnet Lyckad smidesträff
Jag vill också passa på att säga tack till alla medverkande, deltagande, arrangerande osv...

Jättekul att vi blev så många. Det var strax över 30 smeder/smidande som deltog i smidestävlingen, jättekul att ni alla ville vara med. Ytterligare ungefär tio smeder medverkade på annat vis utan att vara med i tävlingen... Det innebär att vi åtminstånne var 40 smeder på vår lilla smedträff. kul
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
16 år 6 månader sedan #21750 av Johan Sangberg
Svar från Johan Sangberg i ämnet Lyckad smidesträff
;D Tack Gustav

Du fixade till tävlingen kanonbra och bidrog till helhetsintrycket av vår "lilla" träff. Det bådar gått för nästa år och vi kommer nog att bi en fler då eftersom Verlag Hefaistos (känd tysk smidestidning) nu meddelat att man vill delta i Granbergsdal 2008. 40st alltså, häftigt!!

DVD filmen är på G.

//admin

Johan Sangberg
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
16 år 4 månader sedan #22850 av Johan Sangberg
Svar från Johan Sangberg i ämnet Lyckad smidesträff
Hej

Ja nu e äntligen "allt" klart med Antracits video från träffen i Värmland. Det blev en hel del material men som alltid saknar man en del. Nu har omslag, etiketter och bannrs blivit klart och de första Filmerna skickas iväg ikväll!! Filmen är helt klart sevärd för fler en de som deltagi i Granbergsdal. Du nästan känner kolröken och doften från milan.

Så här ser det ut nu

Bannern som gör reklam för DVD:n

Fil bilaga:



Filmsnutt på YouTube

[youtube]Km1NEqsvM3M[/youtube]


och så nedan lite fler bilder från konvolut (innehållsförteckning) mm.


Beställ DVD:n här. Klicka vet ja

Johan Sangberg
Bilagor:
Sidan laddades på: 0.132 sekunder
Powered by Kunena Forum