Nya inlägg

Topic-icon Såga titantråd

  • KjellC
  • KjellC Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Mer
9 år 11 månader sedan #35609 av KjellC
Såga titantråd skapades av KjellC
En kompis har köpt titantråd och ska försöka göra ringar. Har någon erfarenhet av titan? Tråden är mjukare men hårdare att såga i än silver. Kanske ska man såga med finare klinga än till silver.
Någon som har erfarenhet?
Mer
9 år 9 månader sedan #35816 av alfg
Svar från alfg i ämnet Såga titantråd
Har alltid sågat titan med samma blad som till silver/guld. Dock är titanet kärvt och så småningom vill sågbladet fastna om man inte smörjer det med förslagsvis bivax, stearin ed.
  • KjellC
  • KjellC Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Mer
9 år 9 månader sedan #35909 av KjellC
Svar från KjellC i ämnet Såga titantråd
Tack alfg! Nu fixar vi det, sågar med Sargentas uppreglingskit. Sågar med lägre hastighet bara.
Sidan laddades på: 0.085 sekunder
Powered by Kunena Forum