Nya inlägg

    • hakan@gronedal.se Profilbild
    • Betbad
    • Hej! Eftersom det nuförtiden inte går att köpa svavelsyra utan en massa extra besvär, så undrar...
    • Ola Gillsättra Profilbild
    • Lufthammare
    • Hej! Finns det någon som bygger lufthammaren som man kan köpa, hel eller i byggsats tänker på...

Fler ämnen »

Topic-icon Etsning av damaskus

  • Truten
  • Truten Profilbild Författare ämne
  • Offline
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
Mer
5 år 4 månader sedan #36936 av Truten
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Tja,

Jag har börjat lära mig att vika knivblad nu, mer o mer så sitter vällningarna. men problemet är att etsa stålet.

Jag använder idag dels betpasta till rostfritt, det fräser på bra och färgskiftningarn kommer fram bra, , men det svarta är svart, tills jag tvättar den, sen blir allt gtått, , och det som ska vara "blankt" blir grådassigt. hur ska jag gå tillväga för att etsa korrekt, eller hur gör ni? får panik och vet inte hur jag ska labborera fram det.

Bifogat en bild på ett litet stål jag har, som test att labba på.

Fredrik Johansson
Bilagor:
Sidan laddades på: 0.134 sekunder
Powered by Kunena Forum