Nya inlägg

  • Inga inlägg att visa.

Topic-icon Sponsorer

  • SCB
  • SCB Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
Mer
19 år 11 månader sedan #4183 av SCB
Sponsorer skapades av SCB
Jag har frågat Scana i Björneborg om sponsring med material. Pratade först med produktionschefen men han skickade mig vidare till personalchefen som har hand om sponsringsfrågor. Han i sin tur skickade ärendet till VD´n och där ligger det nu.. Vår VD är väl inte direkt känd för att vara så värst överdivet snabb av sig.. Men jag har bra kontakt med vår personalchef och han har lovat att tjata lite åt mig. [:D]
Följande material var med i min "önskelista"
Koks, gasol, elcentraler, kablar, stål (diverse dimensioner och sorter), brandsläckningsutrustning, förbandsmaterial samt lite eldfast material (eldfast tegel, isolertegel och kaowool)

Just nu är det ju ganska dåliga tider så vi får hålla tummarna för ett positivt besked.


//SCB - Proffessionell amatör samt evig sökare av onödig kunskap.

//Olof Nilsson
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
19 år 11 månader sedan #4184 av Johan Sangberg
Svar från Johan Sangberg i ämnet Sponsorer
Vi håller tummarna, typ och väntar oss ett redigt [:D] när allt kör igång i september [Yeah!]

Hur har det gått med mattias baudin? SCB..Har jag glömt att ge dig hans adress eller har du varit i kontakt med honom?

Johan Sangberg
  • SCB
  • SCB Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
Mer
19 år 11 månader sedan #4185 av SCB
Svar från SCB i ämnet Sponsorer
Jodå. Jag fick hand adress och har skickat ett mail.
Förhoppningsvis svarar han innom kort.

//SCB - Proffessionell amatör samt evig sökare av onödig kunskap.

//Olof Nilsson
  • SCB
  • SCB Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
Mer
19 år 8 månader sedan #4186 av SCB
Svar från SCB i ämnet Sponsorer
Efter lång väntan och lite mer lång väntan har jag äntligen fått besked från Scana Steel Björneborg AB ang materialsponsring.
Jag har fått klartecken från VD men jag vet ännu inte exakt vad vi kommer att få. Ska tala med produktionschefen angående våra önskemål och ta fram pris på kol eller koks.
Ska försöka tigga till mig lite eldfast material för försäljning/utlottning/auktion/vinster eller vad vi nu ska ha det till.
Det finns eldfast tegel, isolertegel, gjutmassor och "kaowool" (Isofrax 1260)
Ämnen i lämpliga dimentioner torde inte heller bli några problem.

Jag återkommer med mer info så fort jag vet något mer!

//SCB - Proffessionell amatör samt evig sökare av onödig kunskap.

//Olof Nilsson
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
19 år 8 månader sedan #4187 av Johan Sangberg
Svar från Johan Sangberg i ämnet Sponsorer
Kanon!!

Kom hem i lördags efter 4 veckor i Kalifornien. Besökte tjejens son som bor i LA...Lite jetlag fortfarande..

Johan Sangberg
  • SCB
  • SCB Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
Mer
19 år 7 månader sedan #4188 av SCB
Svar från SCB i ämnet Sponsorer
Nu har livet börjat komma igång efter semestern. Har sagt åt ansvarig inköpare att ta hem lite bränsle, det blir antagligen någon form av petroleumkoks 10-20 ca 500Kg
Vidare skall jag få plocka på mig diverse roliga saker ur stålverkets förråd. T.ex IsoFrax (Kaowool) eldfast tegel och isolertegel. Det finns även eldfasta gjutmassor om det kan tänkas vara av intresse?
Hos elektrokerna har jag lånat ett par elcentraler samt lite sladdar. (Kallsme'n, kan du kolla elen i hyttan? Vilken typ av anslutning är det på trefasen? Europakontakt eller gammal platt kontakt? 16, 32 eller 64A?)

//SCB - Proffessionell amatör samt evig sökare av onödig kunskap.

//Olof Nilsson
Mer
19 år 7 månader sedan #4189 av Kenth
Svar från Kenth i ämnet Sponsorer
<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopia av meddelande:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Nu har livet börjat komma igång efter semestern. Har sagt åt ansvarig inköpare att ta hem lite bränsle, det blir antagligen någon form av petroleumkoks 10-20 ca 500Kg
Vidare skall jag få plocka på mig diverse roliga saker ur stålverkets förråd. T.ex IsoFrax (Kaowool) eldfast tegel och isolertegel. Det finns även eldfasta gjutmassor om det kan tänkas vara av intresse?
Hos elektrokerna har jag lånat ett par elcentraler samt lite sladdar. (Kallsme'n, kan du kolla elen i hyttan? Vilken typ av anslutning är det på trefasen? Europakontakt eller gammal platt kontakt? 16, 32 eller 64A?)

//SCB - Proffessionell amatör samt evig sökare av onödig kunskap.

<i><div align="right">Ursprungligen postad av SCB - 2004/08/16 :  12:22:54</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Hej

Va bra med koks det kommer att glädja alla som nu vill komma och göra en insats framför hyttan. Bra att du tar det här med elen och där kan ju kallsmenvara till nytta då han bor där.

mvh/kenth
Mer
19 år 7 månader sedan #4190 av Kallsmén
Svar från Kallsmén i ämnet Sponsorer
Hej
Jag skall försöka hinna med att gå upp till hyttan någon dag och titta,
har det jävligt körigt på jobbet, hinner knappt sova, ( på natten alltså)
Annars kan SCB ringa Bengt Lindgren Ordf. i Granbergsdals Byalag
så tar han reda på det.

Kallsme´n
Sidan laddades på: 0.100 sekunder
Powered by Kunena Forum