Nya inlägg

Fler ämnen »

Topic-icon Gjuta!

  • orlow
  • orlow Profilbild Författare ämne
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
Mer
16 år 11 månader sedan #2467 av orlow
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Halloj!

Är det nån här som har testat å gjuta i järn? Vad skall man ha som form matrial? Å vad skall man smälta järnet i?


Mvh Orlow på Ön
Mer
16 år 11 månader sedan #2468 av polaris
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Tjena!!

Har inte prövat själv, men jag satt på biblioteket härom dagen och läste lite...

I boken jag läste stod det bara om gjutning i sand, så det kanske är enklast. Det kanske går bra att smälta i en vanlig ässja om man eldar på ordentligt och har en schysst degel?

Du får skriva och berätta hur det blir om du provar, skulle vara kul att testa själv.

Lycka till

//Henke
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
16 år 10 månader sedan #2469 av Johan Sangberg
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Hej

Nu finns det en hel ny avdelning om just gjutning. Järn brons eller tom plast!
Skriv / läs inläggen på denna länken!!!

http://www.antracit.nu/snitz/default.asp?CAT_ID=18

Johan Sangberg
Sidan laddades på: 0.076 sekunder
Powered by Kunena Forum