Nya inlägg

  • Inga inlägg att visa.

Topic-icon Nya idéer

  • Kenth
  • Kenth Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
Mer
13 år 5 månader sedan #32125 av Kenth
Nya idéer skapades av Kenth
Ja vi ska väl föröka med något nytt så här är två förslag.

Mässa i den traditionella meningen att företag kommer och presenterar sina produkter i ett bås i ett stort partytält?

Hantverksförsäljning typ det vi har i Ramnäs, alltså hantverkare som säljer sina produkter i ett stånd typ det som grönsaksmarknaden gör. Alla sorters hantverkare är välkomna, men inget krimskrams utan rena hantverk.

mvh/kenth
Mer
12 år 8 månader sedan #33447 av Stefan
Svar från Stefan i ämnet Nya idéer
Jag skulle vilja komma och visa upp Anyanghammare. Finns det något bra ställe att ställa upp en på för provsmide?
Vem är det som är ansvarig för arrrangemanget, vem ska jag snacka med?
MVH Stefan

Varma smideshälsningar Stefan
svartsmide.se
smideskurs.se
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
12 år 8 månader sedan #33448 av Johan Sangberg
Svar från Johan Sangberg i ämnet Nya idéer
Hej ;D

Jo du har ju redan fått ett positivt svar från mig redan. Så du e välkommen. Lämplig plats kan ju vara bland jättehammarna nere hos Kallsmen men annars kanske det går bra på hyttblecket. Där e nog svårt med trefas dock.

//johan

Johan Sangberg
Mer
12 år 8 månader sedan #33449 av Kallsmén
Svar från Kallsmén i ämnet Nya idéer
Ner i smedjan finns det gott om plats och värme, så det skulle väl passa bra tycker jag.

Jag håller fullständigt med Kenth, att skall det vara försäljning så skall det vara rent hantverk, inga lampkronor,askoppar, fat å sånt skit , det finns det för mycket av redan överallt.
Sedan måste vi kanske fråga dom på hyttblecket om det är ok med försäljning, förutom smederna som är där, men jag tror inte det är några problem.

vad beträffande tält så måste vi nog kolla om det finns plats, annars finns det ju plats ner hos mej vid smedjan

Tänkte ordna en liten tävling i form av gissning av tex vikt på lite olika material, och dela ut ett litet pris på kvällen i smedjan, bara för att ha något nytt att komma med.

Som vanligt kommer det finnas försäljning av diverse material och verktyg i smedjan under lördagen.

Kallsme´n
Sidan laddades på: 0.089 sekunder
Powered by Kunena Forum