Nya inlägg

  • Inga inlägg att visa.

Topic-icon Smidesutställning i hyttan i Granbergsdal 2011 16-18/09

  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
13 år 6 månader sedan #32108 av Johan Sangberg
2010 års lyckade utställning med 17st utställare i hyttan följs upp 2011 och det kan vi ta upp i denna tråden..... :D :o ::) :P
//johan

Johan Sangberg
Mer
13 år 6 månader sedan #32112 av Kenth
Ja en utställning är ju given. Vi ska nog se till att vi har förberett för el och belysning. Endera finns det genom vår försorg eller så uppmanar vi utställarna att ta med. Vi får nog i alla fall se till att det finns möjlighet att koppla in belysningen, alltså någon form av elnät bör vi stå för.

Platsen är ju given men vi ska nog fundera om lokalen under också skall utnyttjas. Kommer inte ihåg om man kom ner till undervåningen om man går in via den andra ingången där upp på Hyttblecket.

mvh/kenth
Mer
12 år 8 månader sedan #32761 av Olli25
jag besökte den förra och tycker det later mycket spännande med en ny träff. Att utställare far chancen att visa upp sitt goda omdömme till exeptionella uttryck i form av smides och metall hantverk gjorda av de skönaste händerna är det som ger mig livsglädje. Jag besökte Ryssland förra aret, det var en mässa av sällan skadat slag. Vi kunde inte bara se fina kopparföremal utan aven se en medelalders kvinna som hade gjort fina silversmycken. Hennes kompisar gav mig ocksa chancen att följa med dem hem,,, och där visade de mycket mer av vad de hade konstruerat. Mycket glädje! Hoppas jag kan komma pa visit igen även här i sverige :) tack för ordet......
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
12 år 8 månader sedan #33596 av Johan Sangberg
Hej

Alla som kommer att ta med sig alster att ställa ut i hyttan kan nu kontakta Kristine Lagzda som håller i denna delen i år. Kristine deltog 2010 och arrangerade allt i utställningen och hjälpte till på ett proffsigt vis så att allt vackert smide presenterades till sin fördel! Myck vackert gjort då och säkert lika bra blir det i år. Kristine är dessutom nybliven vinnare i "damklassen" i smide på Seciliein tidigare i denn månad!! Stort grattis till det....

Länk till Kritines Facebook sida...(har inte funnit hennes Antracitalias en)....

http://www.facebook.com/kristine.lagzda

//johan

Johan Sangberg
Sidan laddades på: 0.082 sekunder
Powered by Kunena Forum