Nya inlägg

  • Inga inlägg att visa.

Topic-icon Granbergsdalsträffen 2010

  • Kallsmén
  • Kallsmén Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Mer
13 år 7 månader sedan #32074 av Kallsmén
Granbergsdalsträffen 2010 skapades av Kallsmén
Vill bara tacka ALLA , för en som vanligt helt fantastisk smidesträff här i Granbergsdal

Ett STORT tack till er som hjälpte till att städa i smedjan i dag , TACK

Hoppas det kommer ut mycket bilder på Antracit så all får se hur trevligt vi har här

Hoppas alla som var med på fredagens Workshop fick ut något av det vi sysslade med, och kan praktisera
det i sin utövning av smide i Lufthammare.

Väl mött nästa år
Kallsme´n
Mer
13 år 7 månader sedan #32075 av SCB
Svar från SCB i ämnet Granbergsdalsträffen 2010
Är det någon som förtjänar ett stort tack så är det du Roger! Jag stod och torkade mina genomblöta kläder framför dina smidesugnar när det hade regnat hela lördagsförmiddan. 8)
Men trots en del regn så blev det (som vanligt) en väldigt lyckad helg! :D
Tack till alla som var där och bjöd på sällskap, inspiration, kunskap och underhållning.

//Olof Nilsson
Mer
13 år 7 månader sedan #32076 av Kenth
Svar från Kenth i ämnet Granbergsdalsträffen 2010
Ja som vanligt blev det en fantastisk träff som för min del började redan på fredagens eftermiddag med workshop och smide i lufthammare, roligt och lärorikt, inte så lätt att få till rytmen men roligt var det så om man får stå där några dagar/år så har man nog lärt sig det där.
På fredagskvällen blev det kvällssmide som tyvärr fick avbrytas när det började regna som sedan inte slutade förrän vid 12.00 på lördagen, snacka om att det kom vatten å lerigt blev det, vi gick i alla fall ner till Roger och grillade korv och tog nån bärs trevligt.
Som sagt det fortsatte under lördag förmiddag att regna kopiöst mycket men det slutade vid 12.00 ungefär och då dök det upp en massa folk. För min del började lördagen med att jag hjälpte Heikki Haapanen att bära in hans smideskonst, imponerande verk vill jag säga, där har ni missat något ni som inte var där. Heikki har lovat att även komma nästa år och det ser vi fram mot. Nu var det inte bara Heikki som ställde ut smideskonst utan totalt var det 16 smeder som ställde ut sina alster och totalt blev det mer än 50 smideskonstverk som visades upp, hur fantastiskt som helst. Resten av lördagen blev en succé både vad gäller besökande och smide från smeder på Hyttblecket och nere hos Roger.
Lördagen avslutades med fest i hammarsmedjan, gott och mycket trevligt blev det som vanligt, Ville fick denna gång ett trumsett i den tyngsta klassen, undrar vad det blir nästa år en basfiol kanske hahahaha.
Träffen avslutades på söndagen med strålande sol och smide på Hyttblecket.
Tack alla som har gjort träffen till det den är, utan smeder och utställare hade det inte blivit som det blev. Väl mött även nästa år och då kommer ni att se en smidesutställning (konst) som ingen tidigare har sett.

mvh/kenth
  • Kallsmén
  • Kallsmén Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Mer
13 år 7 månader sedan #32083 av Kallsmén
Svar från Kallsmén i ämnet Granbergsdalsträffen 2010
VA!!!!

Är det ingen som har några bilder från bla smedjan att dela med sej av ??? ???????????????????

Kallsme´n
Mer
13 år 7 månader sedan #32084 av martin_smed
Svar från martin_smed i ämnet Granbergsdalsträffen 2010
var ju inte där i år....vill också se hur ni hade det !!

Visst är det så att livet skrynklar ihop oss ibland men som tur är så utvecklas vi ju också.
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
13 år 7 månader sedan #32086 av Johan Sangberg
Svar från Johan Sangberg i ämnet Granbergsdalsträffen 2010
Några bilder

[attachment=2:epp1f7fl]<!-- ia2 -->Granbergsdal_2010_1668_a.JPG<!-- ia2 -->[/attachment:epp1f7fl]

[attachment=1:epp1f7fl]<!-- ia1 -->Granbergsdal_2010_1673_a.JPG<!-- ia1 -->[/attachment:epp1f7fl]

[attachment=0:epp1f7fl]<!-- ia0 -->Granbergsdal_2010_1679_a.JPG<!-- ia0 -->[/attachment:epp1f7fl]

det kommer mera .....

Tack alla som va med o tack martin!

//johan

Johan Sangberg
Bilagor:
Mer
13 år 7 månader sedan #32088 av Werner
Svar från Werner i ämnet Granbergsdalsträffen 2010
Ett stort TACK till alla som gjorde denna helgen till en fantastisk upplevelse.
Att få jobba i "Fritz", eller i den "stora gula/orange" var ju en erfarenhet utan like.
@ Kallsmen, lungt, det finns ju t.o.m. volk som just har kommit hem, med lite uppehåll i Mora p.g. av att generatorn på bilen lade av......,
jag kommer att lägga bilderna jag tog på en skiva som sen postas till Johann för vidare publicering .

Tack en gång till.

Werner
Mer
13 år 7 månader sedan #32089 av Werner
Svar från Werner i ämnet Granbergsdalsträffen 2010
Hej,
ska göra ett försök, att ladda upp två bilder,som förskott.

Werner

Nähä, lyckades inte. Måste först läsa på hur man gör. Har det just nu lite stressigt, men jag ska jobba på det, med bilderna menar jag :)
//Werner
Några timmar senare. Nu gick det väl


//Werner[attachment=1:dksoknmf]<!-- ia1 -->Roger o Werner.jpg<!-- ia1 -->[/attachment:dksoknmf][attachment=0:dksoknmf]<!-- ia0 -->Inga namn här....jpg<!-- ia0 -->[/attachment:dksoknmf]
Bilagor:
  • Kallsmén
  • Kallsmén Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Mer
13 år 7 månader sedan #32090 av Kallsmén
Svar från Kallsmén i ämnet Granbergsdalsträffen 2010
Härligt, så ska det se ut ;D ;D ;D ;D ;D

kallsme´n
Mer
13 år 7 månader sedan #32091 av Werner
Svar från Werner i ämnet Granbergsdalsträffen 2010
Fler bilder.[attachment=2:npb3si3w]<!-- ia2 -->Action.......jpg<!-- ia2 -->[/attachment:npb3si3w][attachment=1:npb3si3w]<!-- ia1 -->Här avgör längden......jpg<!-- ia1 -->[/attachment:npb3si3w][attachment=0:npb3si3w]<!-- ia0 -->Hör ni mig.....jpg<!-- ia0 -->[/attachment:npb3si3w]
Bilagor:
Mer
13 år 7 månader sedan #32094 av martin_smed
Svar från martin_smed i ämnet Granbergsdalsträffen 2010
Wille å Roger - Ni É för goa, kan tänka mej hur det lät O0 !!

Visst är det så att livet skrynklar ihop oss ibland men som tur är så utvecklas vi ju också.
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
13 år 7 månader sedan #32095 av Johan Sangberg
Svar från Johan Sangberg i ämnet Granbergsdalsträffen 2010
Grattis Werner!!!
(Men skicka gärna dvd:n endå) ;D ;D ;D
//johan

Johan Sangberg
Mer
13 år 7 månader sedan #32096 av Werner
Svar från Werner i ämnet Granbergsdalsträffen 2010

Johan Sangberg skrev: Grattis Werner!!!
(Men skicka gärna dvd:n endå) ;D ;D ;D
//johan

Självklart kommer den, men inte direkt i morgon. Det blev ca.380 kort under dagarna där nere. Måste först "sålla" bort några och så snygga till lite. ;)
Ska installera en luftvärmepump i kåken och så väntar några oskjutna älgar ute i skogen. :) :D
Bråda dagar här uppe!!
Hade egentligen inte tid att vara med i Granbergsdal, men vad gör man inte för kompisarnas skull. :) :)

//Werner[attachment=0:1rnepg6b]<!-- ia0 -->Två glada -gubbar-.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:1rnepg6b]
Bilagor:
Mer
13 år 7 månader sedan #32102 av Werner
Svar från Werner i ämnet Granbergsdalsträffen 2010
Så där, nu är skivan med ca 170 bilderna, på väg till Admin ( med snigelposten).
För att korta av väntetiden och för att tillgodoser balansen mellan könen här några bidrag på tjejerna som har varit med.


//Werner[attachment=3:xh1clali]<!-- ia3 -->Lina o Åsa.jpg<!-- ia3 -->[/attachment:xh1clali][attachment=2:xh1clali]<!-- ia2 -->Tre pigga damer.jpg<!-- ia2 -->[/attachment:xh1clali][attachment=1:xh1clali]<!-- ia1 -->Under tävlingen.jpg<!-- ia1 -->[/attachment:xh1clali][attachment=0:xh1clali]<!-- ia0 -->Gott med öl efter dagens slit.....jpg<!-- ia0 -->[/attachment:xh1clali]
Bilagor:
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
13 år 6 månader sedan #32103 av Johan Sangberg
Svar från Johan Sangberg i ämnet Granbergsdalsträffen 2010
Härliga bilder!!
Ser fram emot skivan ;) ;) ;)

Mer bilder finns i galleriet...

http://www.antracit.se/cpg/thumbnails.php?album=573

och

http://www.antracit.se/cpg/thumbnails.php?album=574


//johan

Johan Sangberg
Sidan laddades på: 0.188 sekunder
Powered by Kunena Forum