Nya inlägg

  • Inga inlägg att visa.

Topic-icon Utställning inne i hyttan 2010

  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
13 år 8 månader sedan #31720 av Johan Sangberg
Utställning inne i hyttan 2010 skapades av Johan Sangberg
2008 genomförde vi en utställning med gesällprov inne i hyttan. Likaså tog Stefan Asp med sig sitt gesällprov för att ställa ut 2009. Inför årets träff har enu en smed och antracitare för avsikt att använda hyttan och masugnskransen för att visa upp vackert smide. Detaljer kommer senare ...... Resterande del av hyttan har stora vackra rum där mer smide kan visas upp. Vi kan arrangera en utställning där på medhavda och på plats tillverkat smide...Skulpturer, verktyg eller bruksföremål skulle kunna visas upp? Årets träff har ett tema....GateWay...Port......
Mer om det i annan tråd:-)
mvh
Johan

Johan Sangberg
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
13 år 7 månader sedan #31767 av Johan Sangberg
Svar från Johan Sangberg i ämnet Utställning inne i hyttan 2010
Hej

Jag kan nu bekräfta att Heiki Happanen kommer att bli en av utställarna i Granbergsdal. Heiki har med sig 7-8 skulpturer av olika djur han smider. Det blir spännande att ta emot och kommer att visas i hyttan på masugnskransen.

Det finns fler utrymmen inne i hyttan som lämpar sig väl för utställning och vi hoppas att fler tar tillfället i akt att visa upp sitt smide genom att delta i utställningen där. Kontakta Johan eller Kenth för planering av smidesutställningen.

:) :) :) :) :) :) :)

Johan

Johan Sangberg
Sidan laddades på: 0.066 sekunder
Powered by Kunena Forum