Nya inlägg

  • Inga inlägg att visa.

Topic-icon Smeder till Ramnäs

  • Kenth
  • Kenth Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
Mer
14 år 1 vecka sedan #31198 av Kenth
Smeder till Ramnäs skapades av Kenth
Hej alla
Den 24 juli så arrangeras Ramnäs smides och hantverksdag. En bruksort i Surahammars kommun alltså strax norr om Västerås. Under dagen kommer det att vara en hel del saker som händer. I glashyttan kommer det att finnas utrymme för att prova på att blåsa glas samt att fynda på en glasauktion där överskottet kommer att gå till överlevande från jordbävningen i Haiti. Andra saker som händer är att det kommer ca 30-40 olika hantverkare av diverse sorter, keramik, trä, tyger mm mm. En Cadilac utställning kommer också att avhållas samt att näcken kommer att spela i Strömsholms kanal under dagen. Mat serveras hela dagen och kl 16.00 startar festen alltså direkt efter att smides- och hantverksdagen slutar (den börjar 10.00) och håller på till midnatt, Schenströmska Herrgården samt Ramnäs Hotell och konferens står för festligheterna under kvällen. Unde dagen kommer det att spelas folkmusik samt en trollkarl och en hel del annat, bl.a en dresin att prova.

För att det skall bli en bra smidesdag behöves det några smeder, i en annan tråd här kan ni se vilka som hitintills har anmält sig. 2009 års smides- och hantverksdag var mycket uppskattad av de som var där, mycket folk samt att det såldes mycket.

Hör av er till mig endera via PM eller e-post så fixar jag plats för dig.

Glöm inte att vi står bredvid en lancashirsmedja som bara den är värd sitt besök, ser ut som att de slutade där igår allt ligger på plats.

mvh/kenth
Mer
14 år 1 vecka sedan #31203 av klausevert
Svar från klausevert i ämnet Smeder till Ramnäs
tack för info

Om jag har tid ska jag komma dit.
finn där en hemsida eller liknande?
  • Kenth
  • Kenth Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
Mer
14 år 1 vecka sedan #31204 av Kenth
Svar från Kenth i ämnet Smeder till Ramnäs
Hej
Kul att du funderar över att komma. En sak är säker att alla var väldigt nöjda förra året och det berodde på antalet människor som kom samt att det såldes en hel del. Det är dåligt det där med hemsida, du hittar information här på Antracit samt att träffen finns på Facebook http://www.facebook.com/home.php#!/event.php?eid=175500184896 .

Säg bara till så sätter jag upp dig som smed på träffen.

mvh/kenth

klausevert skrev: tack för info

Om jag har tid ska jag komma dit.
finn där en hemsida eller liknande?

Mer
14 år 1 vecka sedan #31205 av klausevert
Svar från klausevert i ämnet Smeder till Ramnäs
kanske det blir en liten semester-rundresa med hustrun
Men det är säker spännande att se oliker handverkare och mer.

Bara när jag kan tar semester är inte helt säker nu
Sidan laddades på: 0.072 sekunder
Powered by Kunena Forum