Nya inlägg

  • Inga inlägg att visa.

Topic-icon Hyttblecket Lördag 20-21/9-2008 [Uppdaterat 1 sept 2008]

  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
16 år 2 månader sedan #24040 av Johan Sangberg
Hej

Hyttblecket är ju den plats i Granbergsdal som har flest aktiviteter runt själva hyttan och masugnen. Precis som tidigare så kommer denna tråd att fyllas allt eftersom vi närmar oss september. Kenth kanske kör på och håller i denna del som tidigare. Jag vet att detta är tidigt på året men orsaken till att vi startar denna tråd nu är att det redan kommit in intresse från folk att delta.

Egen stabilicering av trä kan hända att vi får uppleva på plats?
[url=http://www.conradhicks.com:bbz6br6h]Conrad Hicks[/url] från Sydafrika anmäler att han eventuellt kan komma för att visa lite häftigt smide?
Vi har ju svärdsmeden från vårt västliga granland som också meddelat ankomst i år, vi håller tummarna ;)

Inget spikat men mer är på gång!!

Johan Sangberg
Mer
16 år 2 månader sedan - 16 år 2 månader sedan #24056 av Kenth
Ja då tar jag och kör som förra året då men som det var i fjol så behöver vi vara några som håller i detta så vi får hjälpas åt.

Tänkte att redovisa de som anmält intresse att vara med på Hyttblecket och visa oss andra hur saker och ting blir till.

Jag kommer fortlöpande att uppdatera detta inlägg när fler talar om att de tänker vara med på Hyttblecket.


kenth
Last edit: 16 år 2 månader sedan by Kenth.
Mer
15 år 10 månader sedan #25955 av Kenth
Vad har vi som nu skall återkomma i år som var så lyckat förra året, jo tävlingen, Iron in the Hat, förevisningarna. Är det någe mer? och skall vi hitta på någe annat.

Jag undrar samtidigt vilka som kommer för att smida, skicka mig ett PM så sätter jag upp er på listan över smeder.

kenth
  • Johan Sangberg
  • Johan Sangberg Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Jag har sysslat med hantverk och teknik hela mitt liv. Smider konstsmide och skissar och målar.
Mer
15 år 9 månader sedan #25976 av Johan Sangberg
Jag tycker att hyttan i sig är otroligt vacker. Det kan finnas möjlighet att vi kunde anorda en utställning där? Jag tar detta med Hyttfogden själv men nog vore det ett vackert ställe att stäla ut sina saker på (förutom det vid tälten då).

Se bilder från "ruter" så förstår ni vad jag menar?


Så skrev jag i ett inlägg 2007 och nu har jag talat med Hyttfogden och det är ok att använda denna del av hyttan till att visa upp smide eller annat som vi kan tänka oss. Själv kommer jag att ta med mig en fotografiserie jag tagit i smedjor.

Vi behöver placera ut saker att ställa ut under fredagen och kontakta admin på info@antacit.nu om du tänker ta med dig något....(hoppas det!!)

Fil bilaga:


Fil bilaga:


Fil bilaga:


Fil bilaga:


Fil bilaga:


E det någon som är intresserad av att visa upp sina saker (medhavda) så kontakta admin på info@antracit.nu

//admin

Johan Sangberg
Sidan laddades på: 0.091 sekunder
Powered by Kunena Forum